Assalamua'laikum & slmt sejahtera semuanya 'Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW telah bersabda "Akan tiba satu zaman dimana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia.Maka simpanlah dinar dan dirham untuk digunakan"-Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal'. " Allah Jadikan Dua Logam Yang Bernilai ( Emas dan Perak) Sebagai Pengukur Kepada Barangan Dagangan. Logam Ini Seringkali dijadikan Ukuran Kekayaan Seseorang. Walaupun Adakalanya Barangan Lain Turut Menyimpan Nilai Yang Tersendiri, Akhirnya ia Akan digunakan Untuk Mendapatkan Emas Dan Perak. Barangan Dagangan Lain Terkesan Akibat Turun Naik Pasaran, Sedangkan Emas dan Perak Tidak" - Ibnu Khaldun -

Thursday 16 June 2011

Larangan Skim Pelaburan Emas

Sekiranya anda didatangi oleh dealer/individu atau sesiapa sahaja yang menggunakan produk Public Gold bagi menyertai SKIM CEPAT KAYA atau SKIM PELABURAN, saya bagi pihak Public Gold ingin meminta kerjasama anda untuk melaporkan kepada saya atau melaporkan terus kepada Cawangan Public Gold yang terdekat.

Setakat ini modus operandi yang dikesan ialah mereka bergerak dalam kelompok yang kecil dan cuba meyakinkan para pelabur dengan menjanjikan dividen/bonus bulanan sehingga 1%-3% setiap bulan. Sekali lagi saya tekankan disini, Public Gold dan kami hanyalah berjual beli emas dalam bentuk fizikal dan anda sepatutnya akan mendapat emas fizikal bukannya sijil ataupun apa-apa kontrak. Anda semua boleh bandingkan harga yang dijual oleh Ejen Skim Cepat Kaya tersebut dengan harga yang sebenar dipaparkan di website Public Gold .




Ingat !!! Jangan mudah terpedaya dengan janji manis mereka bahawa mereka sanggup bagi dividen/bonus bulanan dan mereka memegang emas anda untuk diniagakan. Itu memang salah di sisi undang-undang dan tiada lansung etika perniagaan.

Kerjasama anda amatlah dihargai.
(Zarul danish)

No comments:

Post a Comment